理系の理系による理系のためのブログ

理系以外の人も大歓迎です。

AIと学ぶ中学英語 Part 1 (理系・文系 中学生向け)

皆さんこんにちは。
「里得木」です。
英語の長文読解の勉強を怠ったら、やばかったです。(マジでやばかった。)
なので、英語の長文読解の勉強をしようと思いました。
しかし、興味のない文章が読めないタイプなので、理科に関する文章を英語で読んでみようと思いました。
しかし、ネットで調べても面白い文章がなかったのでどうしようかなと少し困っていました。
そこで、Bing AIに探してもらおうと開くと、Bing AIに書かせたら良いじゃんと思いました。
試してみました。
できました。

以下が「中学生で習う英語で書いたSFの物語」です。

In the year 2050, humanity had reached the stars. People lived on distant planets and traveled through space in advanced ships.

On one of these planets, there lived a young girl named Ava. Ava was curious and adventurous, and she dreamed of exploring the galaxy.

One day, Ava’s dream came true. She was chosen to join a team of explorers on a mission to a distant planet. The planet was uncharted and full of mysteries.

Ava and her team set off on their journey. They traveled through space for many months, facing dangers and overcoming challenges.

When they finally arrived at the planet, they were amazed by what they found. The planet was full of strange and wonderful creatures, and its landscapes were unlike anything they had ever seen.

Ava and her team explored the planet for many weeks. They made incredible discoveries and learned more about the universe than they had ever thought possible.

When their mission was over, Ava returned home a hero. She had lived her dream and had shown that anything is possible if you have courage and determination.

The End.

読むのが飽きないギリギリの分量で近未来のことを書いてくれました。
物語の面白さを問わなければ十分です。
日本語訳を知りたい人や音声で聞きたい人は、コピって、グーグル翻訳かDeepLに貼っつけてください。(音声出力すると、朗読代わりになっていいです。)

 

読んでくれてありがとうございました。
ぜひ、試してみてください。(たぶんシリーズ化します。)
次回までごきげんよう



あと、星つけるのとブックマークつけるのと読者になるのもお願いします。

 

今すぐ↓をクリック